fredag 2 november 2007

fotbok.

direkt avskrivet ifrån blocket som alltid är med mig. alltid redo.

"SÖS, första november precis 00:12
ligger på akuten nu.
infekterad fot. väntar på besked för infektionshalt.
pappa är med tack och lov.
jag har nog inte kallbrand iallafall.
och förhoppningsvis inte hiv.
bara för att jag skrev det så kom nojjan igen. diabetes typ 1 har jag iallafall.
det är en sak som är säker.
pappa slänger såklart upp kameran.
jag säger nej. men såklart.

SÖS AVDELNING 23 RUM: 10:1 04:48
nu är jag då inlagd. ett halvt århundrade yngre än resterande vårdpaket utav varierande form.
längre ner i korridoren skriker en kvinna lungorna utav sig pga smärta.
jag bär sjukhusskjorta, inte längre ifrån landstinget utan det står ett T på den. T som i? lyssnar på bat by lashes. på den lilla mp3spelaren jag fick utav pappa tidigare idag. ZAP:en.
pappa är hemma och sover i örnsberg nu. mamma är fortfarande lyckligt ovetande. liza vet att jag är (var) på akuten. 06.30, ringa södertörn. ringa patrik, den enda som är uppe då. patrik.

08:10
"väckt" ur ickesömn för att låta fem rör fyllas med blod ifrån min kropp.
fick även antibiotika. 2 st Heracillin 750mg.
morgonvärde 5,0, väntar på frukost. jag hoppas på leverpastej. såklart.
känner mig förövrigt som en nyfödd med mitt för stora patientarmband runt min tunna handled. kvinnan skriker fortfarande, och har så gjort sedan jag kom hit. jag hatar henne. helt ärligt. inget medlidande bara hat.

09:01
man vet att man har valt rätt när en använd kateterpåse slängs bredvid en. dessförinnan EKG, jag var för lång för att sladdarna skulle nå så hon fick sätta den vid knäna.

10:17
ibland kommer liggsårsdoften bara flygande emot en.
instängd-gubbe-doften. älska livet."

sms från liza, pre/during/after-fot:

30-Okt-07 20:39
Hoppas du tänker bra på mig. Jag har tänkt på dig...eller mest din skröpliga fot. Fast också på dig självklart. Jag har tänkt bra och fint. Kram

31-Okt-07 16:03
Du måste se anton corbijns film på festivalen, och träffa honom, och ta lite på honom! Från mig oki? Hur är fot?

01-Nov-07 00:45
Eller Näe. Bara lite ölad. Har köpt shrigley bok. Den är fin. Tycker du ska ha det bra. Inte vara knullad. Jag måste bränna 12500 innan nyår på "arbetsrelaterade grejer". Känns faktiskt jobbigt. Vad hände med att lura staten?

01-Nov-07 00:50
Va? Herregud! Det är ju helt sjukt. Din kropp måste hata dig nu...eller är det tvärtom? Låter inte bra baby!

01-Nov-07 10:44
Jag är i skolan. Sommar lite på föreläsningen om olika designstrategier.
Ska åka nattbuss. Traderas biljettauktion...sinnessjukt jobbigt!
Hur är det?

01-Nov-07 10:46
Drömde om din fot förresten. Du hade fått blodförgiftning efter att du tattuerat en fjäril! på foten.

1 kommentar:

TDA. sa...

fotot blev ju sjukt vackert. jepp jag använder ordet vackert och det känns helt rätt i kontexten av det hela.