måndag 22 oktober 2007

kylling och exotiserande utav doktor.

läkare utan gränser.
jag tafsade på min läkare idag, eller ja han bad mig lägga armen i hans hand när han skulle ta mitt blodtryck och jag tar tag i hela hans arm istället.
det var ett intimt ögonblick som varade i ungefär två sekunder innan jag insåg att lägga och hålla är två olika saker. därefter fick jag beröm för mina håriga & svettiga fötter.
- sånt gillar vi, sa han.

- hur länge har du jobbat på endokrin?, frågade jag.
- sen september, svarade han.

utöver det, jag har redan gått upp tre kilo sedan biafra-måndagen för en vecka sedan.
och idag stoppade jag in kronkycklingen i gasugnen efter att ha smort in den med nyhackad bladpersilja, vitlök och smör. om trettio minuter får jag inte äta förrän efter jag har tömts på blod imorgon bitti. mm dagvårdsfrukost, leverpastej & smörgåsgurka here I come!

Inga kommentarer: