måndag 22 oktober 2007

dödsbeskedet

Dagens hemskaste hjärtatihalsgropen eller hjärtatunderskosulanheltmosat var när jag höll på att glömma alla skisser och skissbok och allt på tåget imorse. Sov lite och fattade inget när jag vaknade. Men kom till mina sinnens fullabruk och sprang tillbaka och hämtade. Det är ju inte första eller andra gången det händer.
Pratade med Y igår om att hon var sjukt bra på att organisera och styra upp. Jag berättade att jag alltid trott att jag var den som ordnade, då skrattade hon rått åt mig. Sa att jag var den som skapade men inte hade koll på ett dyft... hon har rätt! Har gått hela livet och trott att jag har styr på saker, men är ju helt förvirrad. Kan inte ens boka en tvättid utan att upptäcka att jag dubbelbokat med nåt annat. Vill gärna ordna, men blir ju bara fel.
Har även insett att jag har vansinnigt dåligt lokalsinne, trodde jag hade bra. Något som tydligen alla i min omgivning känner till utom jag...herregud.

Inga kommentarer: