tisdag 11 september 2007

bröd utan marmelad fast med rena fingrar

va???? scones i hornstull med vildrosmarmelad.... låter ju trevligt.
jag kan kontra med att vara smått neurotisk och du kan få marmelad
som jag köpt på ICA, bättre blir jag inte. men kan tvätta händerna innan
jag bakar.
lämnar ett litet stycke ur Susanne Brögger boken jag läser nu istället:

"Yoshi frågade mig om han skulle "gå till psykiater och sluta dricka och få ambitioner"?
- Är det inte lite mycket på en gång? Du kunde kanske börja med att dricka litet mindre?
Men det var naturligtvis inte "intressant". Ambitiösa naturer väljer hellre en extrem utväg, som att springa femton kilometer om dagen eller söka sig till ett kloster med talförbud - de strängaste klostren är de mest efterfrågade - än att dricka en halv flaska vin istället för fyra. De mjuka övergångarna och de många kompromisserna går inte ihop med vissa människors ambitiösa natur. Antingen vill de briljera och hyllas i strålkastarljus eller också vill de gå under med pukor och trumpeter! Och de har bara förakt till övers för leverpastejer och kontrollassistenter.

Inga kommentarer: